vrijdag 1 maart 2013

Het is goed zo...

Hallo,

Gisterenmorgen hebben we afscheid moeten nemen van mijn schoonmoeder.
Ze is maar 66 jaar mogen worden. Ruim 2 jaar is ze ziek geweest waarvan ze het laatste half
jaar ontzettend veel heeft ingeleverd wat haar gezondheid betreft. Vorige week maandag kwam ze in
het ziekenhuis terecht, en vanaf toen is het eigenlijk alleen maar bergafwaarts gegaan, een korte periode waarin mijn man zich ook stil aan ging realiseren mijn moeder komt in deze toestand niet meer thuis.
Ze heeft haar strijd geleverd, maar kon hem niet winnen.
Ons verstand zegt het is goed zo, maar ons gevoel zegt natuurlijk heel iets anders...
We proberen nu kracht te halen uit het feit dat ze niet meer hoeft te lijden, want het besef dat je lichaam niet meer doet wat je wil, mensen wat zal haar dat pijn hebben gedaan.

Het onderstaande gedicht komt op de rouwbrief, en  zegt eigenlijk alles!



Er zijn geen woorden voor een zieke,
van wie je weet; Zij redt het niet.
Je streelt haar wang, je ziet haar ogen,
je bent bevangen door verdriet.
Toch ben je dankbaar voor haar einde,
dat na zoveel moedig strijden kwam,
omdat het niet alleen haar leven
maar ook haar lijden overnam.


Groetjes Hermien

14 opmerkingen:

Christine zei

Dat is slecht nieuws Hermien! Mooie en veelzeggende tekst hebben jullie gekozen. Veel sterkte in deze moeilijke tijd!
Liefs
Christine

jackelien zei

gecondoleerd.
Heel veel sterkte toegewenst.
Voor jou en je familie.
Liefs Jackelien

LAURA KANT zei

Hermien, gecondoleerd met het overlijden van je schoonmoeder! Heel veel sterkte voor jou en je familie in deze verdrietige tijd!

Big Hugs, Laura

Plony zei

Gecondoleerd met het verlies Hermien en ik wens jullie heel veel sterkte voor de komende tijd.
Liefs van Plony.

Corrie zei

Ach Hermien, wat een triest bericht, gecondoleerd met het grote verlies, ik ben héél erg geemotioneerd, dat begrijp je wel, het is zeker moeilijk voor mij om er over te praten nu, omdat ik zelf ook aan het knokken ben.
Maar als je de wetenschap hebt dat je lieve schoonmoeder niet meer langer hoeft te lijden,,,,, ik hoop dat het jullie verdriet iets verzacht.
Veel sterkte voor de hele familie.
Liefs van Corrie

Nelleke zei

hallo Hermien, met kippenvel lees ik je bericht. Gecondoleerd. Ik wens jullie heel veel sterkte, verstandelijk kun je het allemaal wel beredeneren he, maar het gevoel zegt anders. Mooi gedicht heb je op haar kaart laten zetten. Groetjes, Nelleke

carla zei

Hermien afscheid nemen doet altijd zo'n pijn, maar als ze zo'n lange tijd afzien is het een opluchting om te mogen rusten.
Heel veel sterkte in deze moeilijke tijd.
Een dikke knuffel van mij,
Carla

jolanda zei

heel veel sterkte

Anita Meijer zei

Oh jeetje gecondoleerd Hermien, ook voor je man. Het verstand zegt iets heel anders dan het gevoel, gelukkig hoeft ze niet meer te lijden maar het missen zal heel zwaar zijn. Heel veel sterkte daar.
Liefs van Anita

karin zei

Heel veel sterkte Hermien, ook voor je familie.
groetjes
Karin

Folkje zei

Gecondoleerd en heel veel sterkte voor jou en de rest van de familie

liefs
Folkje

Wendy zei

Wat heftig Hermien....gecondoleerd. Het gedicht is prachtig en veelzeggend. Iemand te moeten zien lijden is vreselijk. Het is een onwerkelijke periode voor jullie...maar de mooie herinneringen zullen altijd blijven. Heel veel sterkte voor jou en je familie.
Lieve groetjes, Wendy

k@rin zei

mijn medeleven.

en veel sterkte voor u en de familie en haar vriendenkring.

karin

carla zei

Hoi Hermien, ikke nog eens.

Ik heb een AWARD voor je.
Kom hem maar van mijn blog grabbelen.
Vergeet wel niet de regeltjes toe te passen.
Groetjes,
Carla