dinsdag 29 september 2020

kerstkaartje

 Hallo,

Voor ik naar mijn kaartje ga wil ik nog iets anders met jullie delen. Afgelopen zondag hadden we een hartverwarmende middag met onze vriendengroep . In het bericht hieronder lezen jullie er meer over. Het bericht komt de site van Weert de Gekste.

Vrienden komen met grote verrassing voor dolfijntherapie Sanne

Sanne Jacobs uit Weert is een vrolijke meid van 17 jaar. Sanne is geboren met het Pitt Hopkins Syndroom. Dit veroorzaakt een ernstig meervoudige beperking. Sanne kan hierdoor niet praten en heeft moeite met motorische vaardigheden.

Al enige tijd probeert het gezin van Sanne geld bij elkaar te sparen voor de speciale dolfijntherapie in Curaçao. Dolfijntherapie is een wetenschappelijk onderbouwde vorm van geïntegreerde therapie. Afhankelijk van het kind en zijn of haar problematiek wordt er een programma ‘op maat’ gemaakt, een combinatie van ergo-, fysio-, logo en/of psychologische therapie.

Steun van bedrijven

De therapie en reis kosten veel geld. Diverse organisaties hebben daarom hun steun gegeven. Zo konden klanten bij Jumbo Heerschap hun emballagebonnetjes doneren en dit leverde een bedrag op van 2751,15 euro. Ook drukkerij De Budelse doneerde een bedrag van 500 euro. Horecagelegenheid De Brasser uit Budel deed er ook nog eens 500 euro bovenop. Café de Tramhalt in Weert heeft toegezegd de fooienpot van de maand september te willen doneren.

Verrassing van vrienden

Ook de vrienden van het gezin staken afgelopen zondag een hart onder de riem. Het gezin werd nietsvermoedend naar Don Bosco gelokt waar een verrassingsbijeenkomst was georganiseerd. Er volgde ontroerende momenten waarbij een cheque van 1450 euro werd overhandigd. De vrienden hadden allemaal een bijdrage gedaan dat resulteerde in dit mooie bedrag.

Als klap op de vuurpijl kwam het carnavaleske duo Ed en Frans naar Don Bosco om een het feestje compleet te maken. Het gezin genoot zichtbaar van deze mooie verrassing.

Meer over Sanne en de dolfijntherapie: https://www.facebook.com/DolfijntherapieSanne/
Meer informatie over Pitt Hopkins: https://pitthopkins.nl/

Dan nu naar mijn kaartje, ik ben aan de slag gegaan met de Gnom die uit China is overgevlogen! Het papier is nog van vorig jaar, ik kon het weerstaan om het nieuwe papier bij de action te laten liggen.


alwaysfunchallenge - die cutting

Groetjes Hermien


7 opmerkingen:

Monique zei

Wat geweldig allemaal voor Sanne. Kan ze nu naar Curaçao?
Je kaart is hartstikke leuk. Wat knap dat je de Action kon weerstaan. Ik ga er gewoon niet meer heen...hahhaha
Liefs Monique

Scraptastisch zei

Een hele leuke gnome op je kaart Hermien! Ik had je kaart hiervoor ook gezien en vind die zo prachtig gemaakt!!!
Ik hoop dat Sanne naar de dolfijnen kan gaan....dat zal een hele belevenis zijn voor haar en gezin!
xx Gerie

KarinsArtScrap zei

een mooi gebaar hebben ze allemaal gedaan Hermien en je kerstkaartjes is mooi.


gr karin

Rosina zei

Heel mooi je kaartje met die leuke gnoom erop Hermien...
en bij Action hier waren geen grote blokken meer te bekennnen...maar niet getreurd ik heb nog volop van de vorige jaren..
En wat een hartvewarmende actie was dat voor Sanne, hopelijk kan ze met het mooie bedrag de zo noodzakelijke therapie gaan volgen...

groetjes Rosina

Ela zei

Wat een mooi initiatief! En je kaart is ook leuk net de gnoom. Soms is de verleiding wel groot ja, niet te vaak naar die winkel... Groetjes Ela

Sarah zei

Je kaartje is super mooi. Leuke tinten , grappige kabouter.
Wat een wilskracht om de blokjes van de Action te laten liggen, ik weet niet of ik dat kan...
Mooi artikel, zo zie je maar, dat mensen elkaar echt wel helpen. X

Marleen zei

Hopelijk kan Sanne veel genieten !
Wat goed zeg dat die gnoom zo ver kon vliegen want nu staat hij hier op je leuke kaart.
groetjes
Marleen